ANNELOU VAN GRIENSVEN & STUDENTEN WDKA / 16 JAN 14

16 januari 2014
Locatie: Stroom, Hogewal 1-9 Den Haag

—————————————
Annelou van Griensven: Dynamic Food WDK academie: Culinary Hacking
—————————————

Foodnight: een bonte avond over nieuwe inzichten op het gebied van voedsel: productie, afstand tot de bron, beeldvorming etc.

Annelou van Griensven (1983) is onderzoeker en grafisch ontwerper. In haar werk legt ze de focus op onderzoek binnen sociale en maatschappelijke aspecten die ze visualiseert met behulp van ontwerp en fotografie. Annelou studeerde in 2008 af aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten, opleiding Grafisch Ontwerpen en behaalde in 2010 haar diploma Master Design aan het Sandberg Instituut Amsterdam.

Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven (2011) richtte Annelou Dynamic Food op. Met Dynamic Food wil ze laten zien hoe hecht de relatie is tussen ons platteland (voedsel) en de stad (stadinwoner), en hoe we door de groei van de stad steeds meer vervreemd zijn geraakt van onze eigen landelijke omgeving.
Tijdens deze lezing zalVan Griensven haar project toelichten en ingaan op het boek dat ze afgelopen oktober uitgaf.

—————————————

Op deze eerste Zefir7 van 2014 zal ook het werk gepresenteerd worden van en door een aantal studenten van de WdKA:

Culinary Hacking*, another cookbook: 50 verschillende boeken in oplage van 5.
Korte Skype presentatie vanuit Portland USA door Zack and Cat van Genomic Gastronomy. Anja Groten presenteert het eindresultaat van de workshop in Amsterdam, gegeven door Cat en Zack in december. Drie studenten geven korte uitleg over de opdracht: Culinary Hacking, another kookboek
Het is de bedoeling dat wij lokaal bier schenken (maar de feestdagen hebben een fors gat in de doorgaans wat kleinere voorraden geslagen).

*)Voor ‘Culinary Hacking’, een redactioneel vormgevingsproject, zijn studenten van de WdKA Academie gevraagd als ontwerper/ onderzoeker/burger te reageren op de toestand van de wereldwijde voedselindustrie door een vergezicht te schetsen dat verder gaat dan het behaagzieke consumentisme en daarbijbehorende strategieën van multinationals als Starbucks, CocaCola en American Apparel.

////

BEKIJK DE UITNODIGING

^

 


^